05.11.16, 15:52
Trendy w marketingu na rok 2017
Powodzenie wszelkich działań marketingowych opiera się na zrozumieniu potrzeb i przewidywaniu reakcji klientów. W najbliższej przyszłości to się nie zmieni, choć do realizacji celów marketingowych będą wykorzystywane nowe narzędzia.
Jak prognozuje Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny (ITU), na początku roku 2017 połowa mieszkańców naszego globu, czyli ponad 3,5 mld ludzi, będzie korzystało z internetu (http://tech.wp.pl/polowa-ludnosci-swiata-z-dostepem-do-internetu-w-2017-roku-6034804693718145a). Nikogo więc nie dziwi, że agencje marketingowe przenoszą centrum swojej działalności do wirtualnej przestrzeni.
Pokemony w służbie marketingu
Augment reality (AR), czyli „rozszerzona rzeczywistość”, nie jest wynalazkiem nowym. To system znany z filmów 3D, który łączy świat rzeczywisty z tym wykreowanym komputerowo. Ale technika ta nie była dotąd na szerszą skalę wykorzystywana w marketingu. Brakowało pomysłów i odpowiednich narzędzi. Zmieniła to aplikacja „Pokemon GO”. Okazało się, że aby wykorzystywać AR do celów marketingowych, wystarczą smartfony. Agencje szybko zaczęły więc wykorzystywać AR jako element kampanii marketingowych. Za pośrednictwem mediów społecznościowych informują o pojawieniu się nowego Pokemona. Restauracje, które były ich klientami, wykupują lokalizacje i w ten sposób przyciągają klientów. Pojawiły się już informacje, że w roku 2017 na rynek zostaną wprowadzone kolejne gry wykorzystujące AR (http://msp.money.pl/wiadomosci/zarzadzanie/artykul/pokemon-go-gra-pokemonstop-pokemongym,51,0,2124851.html).
Świat online
Rok 2017 ma być również kolejnym rokiem, w którym tradycyjna telewizja straci na znaczeniu w kampaniach marketingowych, a zyskają serwisy online video. Dzieje się tak już od kilku lat. Sprzyja temu coraz się szybszy internet (zwłaszcza mobilny) i coraz większe zainteresowanie użytkowników, którzy chętnie korzystają z tego, że mogą oglądać, co chcą, kiedy chcą, gdzie chcą i jak chcą. Jak można przeczytać na stronach niektórych agencji zajmujących się marketingiem internetowym, np. INTERNETUM - Digital Marketing, analitycy przewidują, że w 2017 roku zwiększy się liczba kampanii marketingowych w serwisach video zarówno bezpłatnych, jak i płatnych (źródło: www.admonkey.pl/Dane-i-content-marketing-sila-napedowa-reklamy-internetowej-raport-Netsprinta-46256.html).
Rok live streamingu
W roku 2017 na znaczeniu zyskają, nieco niedoceniane do tej pory, aplikacje do live streamingu, czyli transmitowania treści (tekstu czy filmu) w czasie rzeczywistym. Live streaming może być wykorzystywany przez agencję reklamową do budowania wizerunku firmy lub marki na przykład poprzez rozdawanie kodów rabatowych. Specyfika live streamingu (przekaz jest wyświetlany nie dłużej niż 10 sekund) sprawia, że konsumenci szybciej podejmują decyzję o zakupie (źródło: http://crowdonomia.pl/snapchat-fenomen-i-zastosowanie-w-kampaniach-marketingowych). Idealnie wpasowuje się to w specyfikę naszego życia, które jest coraz szybsze i w którym każdego dnia zalewa nas masa informacji, których nie mamy potrzeby przechowywać dłużej. Agencje marketingowe robią wszystko, aby się do tego dostosować.
Komentarze