19.03.17, 18:03

Robert Makłowicz: Nie dam się wciągnąć w tandetną brazylijską telenowel

Logo programu
Fot.: materiały prasowe

Ewa Świecińska napisała w mediach społecznościowych, że Robert Makłowicz podczas kręcenia spotu obrażał dziennikarzy „Wiadomości”, a także naśmiewał się z wypadku Premier Beaty Szydło. Do wpisów reżyserki odniósł się sam zainteresowany.

Pojawiają się kolejne głosy drugiej strony, jak niestety muszę nazwać mych interlokutorów z TVP. Zabrała go również Pani Ewa Świecińska, reżyserka odpowiedzialna za powstanie i kształt feralnego spotu. Zarzuca mi po wielekroć mijanie się z prawdą. Nie zamierzam jednak detalicznie roztrząsać jej wersji wydarzeń, gdyż tak się ona ma do rzeczywistości, jak śledź po japońsku do do Tokio i Osaki” - napisał Robert Makłowicz w mediach społecznościowych. „Nie dam się wciągnąć w tandetną brazylijską telenowelę, pełną pomówień i niemożliwych do sprawdzenia oskarżeń. Teraz mam się tłumaczyć z żartów na temat wypadku Pani Premier, za chwilę usłyszę, że podważałem gdzieś wynik bitwy pod Grunwaldem lub w pikelhaubie na głowie bezcześciłem narodowe symbole. To makiawelska taktyka wciągnięcia mnie w dyskusję znaną z politycznego piekiełka, po której nikt już nie będzie wiedział. kto ukradł rower, a komu go ukradziono. Ufam jednak, że w tym wypadku nie zdoła ona odnieść sukcesu” – kontynuuje Makłowicz.

Istota sporu jest bowiem prosta, jak amerykańska autostrada i klarowna, niczym alpejskie powietrze wiosną: nie dostałem scenariusza przed kręceniem spotu, zatem go też nie podpisałem, co jest normalną praktyką telewizyjną, gdy się komuś scenariusz wręcza, użyto w spocie jedynie części mej wypowiedzi, zmieniając w ten sposób jej pierwotny kontekst. Przez 20 lat trzymałem się z dala od polityki i teraz też nie dam się w nią wciągnąć. Niezależnie od tego, kto rządziłby telewizją publiczną, na podobną manipulacje zawsze zareagowałbym tak samo” - napisał Makłowicz.

Przypomnijmy. W piątek TVP rozwiązała umowę z Robertem Makłowiczem na produkcje i kupno autorskiego programu dziennikarza. Stało się po tym, jak Makłowicz zażądał usunięcia go ze spotu autopromocyjnego.

W dyskusję w sobotę włączyła się Ewa Święcińska, reżyserka spotu promocyjnego. „Pan Makłowicz nie powiedział wszystkiego o spocie promującym TVP, w którym brał udział. To mój punkt widzenia. Też byłam na planie spotu” – napisała reżyserka w mediach społecznościowych. „R. Makłowicz wiedział, że gra w spocie PROMO TVP, bo dostał scenariusz. Nie podobało mu się, że występuje z innymi kolegami. Obrażał na planie D. Holecką i K. Ziemca. Atakował Szefową Wiadomości - M. Paczuską. Naśmiewał się tez z wypadku p. Premier. Mimo niechęci do TVP wystąpił w spocie korporacyjnym. Przyznał, że tylko TP chce kupować jego program. Potem przyglądał się nagraniu Marceliny Zawadzkiej, która wypowiadała kwestię - ... "daje nadzieję" - odnosząc się do TP, a nie programu kulinarnego. Tekst, który p. R. Makłowicz powiedział w spocie jest prawdziwy, bo TVP rzeczywiście jest "słodka i doskonała", skoro płaciła za program autorowi, który się wstydzi, że w niej występuje” – napisała reżyserka.

Ciekawe info o oglądalności programu p. Makłowicza. "Formuła się wyczerpała". Autorski program R. Makłowicza już dawno przestał być 1-szym wyborem widzów (Najlepiej jest oglądana oferta TVN czy Polsatu). Ostatni premierowy odc. miał 800 tys. widownię i 8 proc. udział, a więc poniżej udziału TVP2. W sezonie zimowym powtórki miały zaledwie 500 tys. i niecałe 5 proc. udziału, a stacja była w tym paśmie 4 wyborem. Audycja nadawana od 1998 r. straciła w ostatnich 2-3 latach swój wyróżniający charakter. Inne programy o kuchniach świata i gotowaniu i inne osobowości tv przyciągają obecnie o wiele większą uwagę widzów. Być może jak w przypadku każdego programu czy produktu wyczerpał się jego cykl życia…” – napisała Święcińska, a do wypowiedzi dodała film z YouTube z Robertem Makłowiczem zmontowany tak, by zawierał przede wszystkim samogłoskę „eeee” wypowiadaną przez dziennikarza.

Komentarze

Powiązane

12.12.17, 15:12
| telewizja » badania rynku
Gala z okazji 25- lecia Telewizji Polsat: 2,5 mln widzów
Jubileuszowa gala z okazji 25-lecia Telewizji Polsat przyciągnęła przed telewizory średnio ponad 2,5 miliona widzów. 
11.12.17, 20:12
| telewizja » informacje
TVN24 odrzuca oskarżenia KRRiT
TVN24 w komunikacie prasowym odrzuca oskarżenie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji przeciwko TVN24 i zapowiada złożenie apelacji od decyzji nakładającej na spółkę karę za obsługę wydarzeń w Sejmie i pod Sejmem RP w grudniu 2016 r. 
11.12.17, 15:12
| telewizja » informacje
Prawie 1,5 mln zł kary dla TVN za sposób relacjowania wydarzeń w Sejmie RP i pod Sejmem RP w TVN24
Podczas posiedzenia 7 grudnia br. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji upoważniła Przewodniczącego do wydania decyzji o nałożeniu kary pieniężnej dla Spółki TVN w wysokości aż 1,479 mln zł. 
11.12.17, 11:12
| telewizja » informacje
TVP złoży zawiadomienie do prokuratury, a CM WP SDP apeluje o podjęcie działań zapobiegającym atakom na dziennikarzy
W związku z piątkowym atakiem na dziennikarkę ,,W tyle wizji”, TVP ma złożyć zawiadomienie do prokuratury o możliwości popełnienia przestępstwa, w związku z utrudnianiem obowiązków służbowych dziennikarzowi TVP.  CMWP SDP apeluje podjęcie działań zapobiegających wszelkim atakom na znajdujących się w pracy dziennikarzy.
11.12.17, 09:12
| telewizja » informacje
Alvaro Soler gwiazdą Sylwestrowej Mocy Przebojów - Katowice 2017
Polsat organizuje po raz kolejny Sylwestrową Moc Przebojów w Katowicach Na multimedialnej scenie pod Spodkiem pojawi się m.in. Alvaro Soler.
10.12.17, 17:12
| telewizja » seriale
Ally McBeal i 24 godziny w ATM Rozrywka
Dwa popularne seriale pojawią się w ofercie kanału ATM Rozrywka od poniedziałku, 11 grudnia br.
10.12.17, 15:12
| telewizja » informacje
Film Dotknięcie Anioła laureatem 15. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Monaco
Koprodukcja Telewizji Polskiej „Dotknięcie Anioła” w reż. Marka Tomasza Pawłowskiego wygrała Angel Peace Award - jedną z dwóch głównych nagród 15. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Monaco (4 – 7 grudnia 2017 r.). 
08.12.17, 16:12
| telewizja » informacje
Sylwestrowa imprESKA jednocześnie w Radiu ESKA i ESKA TV
ESKA TV i sieć stacji lokalnych Radio ESKA planują wspólną ramówkę sylwestrową pod hasłem „Sylwestrowa imprESKA”. Od godziny 20.00 do rana ESKA TV nadawać będzie 100 proc. programu – bez bloków reklamowych. 
08.12.17, 14:12
| telewizja » informacje
Więcej animacji dla dzieci. HBO GO z rozbudowaną sekcją KIDS
4 grudnia br. w HBO GO pojawiła się oddzielna, rozbudowana sekcja KIDS z programami dla dzieci. W sekcjach podzielonych według wieku oraz bohaterów bajek znalazł się większy wybór animacji.
08.12.17, 13:12
| telewizja » informacje
Telewizja Polska ogłosiła zasady sprzedaży reklam na 2018 rok
Biuro Reklamy Telewizji Polskiej ogłosiło zasady handlowe na 2018 r. Zasady są kontynuacją prowadzonej polityki przejrzystych, publikowanych kosztów zakupu, jednak w ofercie znalazło się kilka nowości.
Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS działu telewizja: rss
Konkursy
do 28.02.18

Do zdobycia 100 i 4 nagrody.

do 13.01.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 12.01.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Http://www.Autodoc.PL